26 Nisan 2009 Pazar

İyi ile kötü arasında kocaman bir fark var

İyi olmak ; emek, sabır ,beceri ,kocaman bir yürek ister. İyi olmak; insan olmanın en önemli faktörüdür.Ne olursan ol ama iyi biri ol. Mesleğin, konumun , dinin, ırkın ne olursa olsun ama kalbin iyi olsun diyorum ben.
Mutlu olmanın nedenleri , daha doğrusu mutlu olmak için nelerin gerektiğine dair yapılan araştırmalar gösteriyorki; hayatta insanı ne para, ne aşk mutlu ediyor.
Aşk... malumunuz insanı sarhoş edip, ayıldıktan sonra ne yaptım ben dedirtebiliyor insana.Aşk güzeldir, evet ama insanın sürekli mutluluğu için olmassa olmaz değilmiş.
Para... evet çok ama çok para ... O insanı mutlu ediyor mu? Zannettiğiniz gibi değil. O sadece insanın içindeki güçlü olma ve büyüklenme duygusunu gideriyormuş.İlk başlarda mutlu etse de sonraları bu duyguda insanı mutlu olmasına yetmiyormuş.
Sürekli mutlu eden duygu ise ;bir iyilik yapmanın getirdiği hazmış. O zaman hafızalarımızı ve duygularımızı bir yoklayalım bakalım ,gerçekten bu doğru olabilir mi? Ben diyorum ki evet... Bu araştırma sonucunu doğru olduğuna inanıyor ve gerçek mutluluğu getiren şeyin iyi bir insan olduğunu bilmek ve onun gereklerine göre davranmak olduğunu biliyorum.

Kötü olmak ise çok kolay, Hem de çok.Ama sonucu hiçte o kadar bizi mutlu eden duygular doğurmuyor.Nekötülük yaptıktan sonraki haz duygusu, ne de yıllar sonra hissedeceğiniz duygu hiçte hoş olmasa gerek.
O nedenle diyorum ki; iyiyle kötü arasında kocaman bir fark var! Hem de koskocaman.

2 yorum:

  1. "Para... evet çok ama çok para ... O insanı mutlu ediyor mu? Zannettiğiniz gibi değil. O sadece insanın içindeki güçlü olma ve büyüklenme duygusunu gideriyormuş.İlk başlarda mutlu etse de sonraları bu duyguda insanı mutlu olmasına yetmiyormuş."

    Burası doğru değil.. !!!

    YanıtlaSil
  2. Bu bir araştırmanın aktarımıydı Aziz Bey . Ama üzerine konuşmak farklı sonuçlar çıkarırmı bilemeyiz ; eğer para gerçektem mutlu etseydi tüm zenginler mutlulukat uçmaz mıydı? Tüm fakirler de mutsuz olmaz mıydı? Bilmem ki...

    YanıtlaSil